BMW CS / C / Automatic Portal
 
English
MENU
Historie BMW 2000 CS/C
Technické informace
Projekty - urob si sám
Foto Gallery
Dobové materiály
Odborná Literatura
Odkazy na jiné weby
 
Forum
 
Vozy na prodej
 
Historie mého BMW
Restaurování mého BMW
Mé další automobilové weby:
  • Mercedes Benz 230 SL
  • Porsche 911
  • NOVÉ

    květen 2006: Brožura BMW 2000 CS z roku 1966

    pokud máte doma také reklamní materiály k tomuto vozu, dejte mi je k oscanování, nabídnu vám kopii své brožury

     

    BMW 2000 Coupé s interním označením E120 se představilo v červnu 1965. Vycházelo z komponent tzv. Nové Třídy (Neue Klasse), kterou BMW vyrábělo od roku 62 a která slavila na trhu velký úspěch a pomohla firmě dostat se z nuzných poválečných finančních poměrů.

    Bertoneho BMW 3200 CS

    Začátkem 60. let byl u BMW vyráběn jiný vůz karoserie kupé, jednalo se o osmiválcové auto karosované Bertonem a označené jako BMW 3200 CS. Přestože kupé 2000 C je velmi odlišné, je možné vystopovat některé designérské prvky převzaté z typu 3200 CS.

    Design typu 2000 C a CS měl na svědomí tehdejší šéfdesignér BMW Wilhelm Hofmeister. Karosérie byly narozdíl od sedanů Nové třídy vyráběny v Osnabrücku u firmy Karmann a následně osazovány v Mnichově.

    Vozy kupé 2000 C a CS jsou typické především svou čelní maskou. Dominují ji úzké a vysoké oválné mřízky chladiče a velké dvojité reflektory, ukryté pod jedním sklem. Podobný designérský prvek použili u BMW až v 90. letech u pětkové a trojkové řady, kde jsou reflektory také ukryty za jedním sklem. Na některých exportních trzích, jako byly třeba Spojené státy nebo Velká Británie nahradily tyto sdružené svítilny tzv. Sealed Beam reflektory, které jsou vakuově zatavené a nelze v nich měnit žárovku.

     

    Celkově bylo vyrobeno 13 691 kusů vozů BMW 2000 kupé, z toho většina v provedení CS se dvěma dvojitými karburátory, výkonem 120 PS a čtyřrychlostní manuální převodovkou. Typ C měl pouze jeden karburátor a motor s výkonem 100 PS. Většina jich byla dodána s třístupňovou automatickou převodovkou, poze čtyři stovky kusů dostaly 4-stupňový manuál.

     

    Konkrétní produkce je v následující tabulce:

     
    1965
    1966
    1967
    1968
    1969
    1970
    Celkem
    VIN
    BMW 2000 CS
    52
    5 581
    2 584
    1 051
    698
    33
    9 999
    1100 001 - 1109 999
    BMW 2000 CA
    3
    1 611
    1 004
    361
    238
    32
    3 249
    1000 001 - 1003 249
    BMW 2000 C
    2
    212

    229

    443
    1200 001 - 1200 443

     

    BMW 2800 CS řady E9

    Jak je vidět, většina vozů byla vyrobena mezi roky 66 a 68. Koncem roku 1968 totiž BMW představilo nástupnický model 2800 CS s šestiválcovým motorem a delší, přepracovanou přídí konvenčnějších tvarů.

    BMW řady E120 nahradilo v roce 1965 osmiválcové modely, které se přestaly vyrábět, a tak se dostalo na vrchol modelové řady BMW, byť bylo jen čtyřválcové. Tehdejší odborný tisk i veřejnost jej však hodnotili velmi pozitivně. Nicméně tvar přídě budil rozporuplné reakce a i z toho důvodu byla příď u následného modelu 2800 CS (řada E9) zcela změněna.

    Cena kupé začínala na necelých 17 tisících markách. V tehdejší době konkurovalo například Mercedesu 230 SL (23 - 24 tisíc DM), Fiatu 2300 Coupé nebo poněkud sportovněji založenému Porsche 911(21-22 tisíc DM).

     

    Pokud chcete na článek reagovat, učiňte tak ve fóru

     

     

    Design (c) 2006 Muf

    contact: muf1@seznam.cz
    ICQ: 83644376