BMW CS / C / Automatic Portal
 
English
MENU
Historie BMW 2000 CS/C
Technické informace
Projekty - urob si sám
Foto Gallery
Dobové materiály
Odborná Literatura
Odkazy na jiné weby
 
Forum
 
Vozy na prodej
 
Historie mého BMW
Restaurování mého BMW
Mé další automobilové weby:
  • Mercedes Benz 230 SL
  • Porsche 911
  • Měl jsem velkou radost, když jsem narazil na tohle unikátní auto. Jel jsem si pro něj do Mnichova, i když většinu svého života strávilo v Anglii. Když se totiž předchozí majitel rozhodl jej prodat, svěřil ho do rukou svého kamaráda, aby ho raději prodal v kontinentální Evropě. Je fakt, že tady se auto s volantem na levé straně uživí lépe.

     

    Ale nepředbíhejme a vraťme se do roku 1970, kde příběh tohoto vozu začíná.

    Tento kousek byl vyroben jako jeden z posledních řady E120. Jeho výrobní číslo zní 1003 245. Celkově bylo vyrobeno 3249 kupé s automatickou převodovkou, tenhle je tedy pátý od konce. Z celkového počtu něco přes třináct tisíc vyrobených kusů kupé řady E120 se jich do dnešního dne dochovalo odhadem několik stovek (hlavně díky nepříliš dobré ochraně karoserie proti korozi, a navíc kvalita Karmannu prý není stejná jako závodu v Mnichově).

    Při tomto "koeficientu přežití " se tedy dá předpokládát, že se jedná o nejmladší do dnešního dne dochované kupé BMW 2000 CA.

    Toto auto bylo darem saudskoarabského prince Abdullaha (který se nedávno stal saudskoarabským králem) profesionálnímu britskému fotbalistovi a koučovi jménem Oscar Hold. Ten trénoval jeho mužstvo a dovedl je k vítězství jejich Fotbalové Ligy.

    Vůz byl expedován přímo z výrobního závodu v Mnichově.

    Dodán byl s poměrně obsáhlou příplatkovou výbavou, která zahrnuje posuvné střešní okno, vyhřívané zadní sklo, rádio, modrou metalickou barvu "baikal" a 4x elektricky otvíraná okna. Interiér je ve světlé kůži, nicméně o jeho originalitě se ještě musím přesvědčit.

    Prvních pět let strávil vůz v Belgii a na Kypru. Dokonce zde byl nedaleko Nikosie v roce 1974 během turecko řecké války ukrýván aby nepadl do rukou Turků.

    Roku 1975 si jej Oscar Hold přivezl zpět do Británie a jezdil s ním až do 80 let. Patrně k němu měl velmi osobní vztah, protože v roce 1981 nechal vyměnit celý motor. Dostal jsem do rukou původní účet ze servisu BMW a ta výměna přišla na 1300 liber. V tehdejší době to byla částka, za kterou se dalo koupit celé nové auto!

    Oscar Hold pak v druhé polovině 80 let. dal auto svému vnukovi. Ten jej prodal v roce 1991 nadšenci, který nechal provést kompletní restauraci a nově auto nalakoval.

    Auto bylo během svého života pravidelně používáno a z dokladů je možné vyčíst, že každý rok najelo několik tisíc kilometrů. Mám k němu stoh účtů za opravy a je vidět, že na něm nebylo šetřeno.

     

    Pojďte si popovídat do fóra

     

     

    Design (c) 2006 Muf

    contact: muf1@seznam.cz
    ICQ: 83644376