BMW CS / C / Automatic Portal
 
English
MENU
Historie BMW 2000 CS/C
Technické informace
Projekty - urob si sám
Foto Gallery
Dobové materiály
Odborná Literatura
Odkazy na jiné weby
 
Forum
 
Vozy na prodej
 
Historie mého BMW
Restaurování mého BMW
Mé další automobilové weby:
  • Mercedes Benz 230 SL
  • Porsche 911
  • Jak opravit hodiny

    Palubní hodiny lze vyjmout velmi jednoduše. Stačí odšroubovat papndeklový panel potažený koženkou, dole nalevo od volantu. Poté se rukou dostanete zezadu na přístroje. Všechny jsou připevněné dvěma matkami v levém dolním a pravém horním rohu. Matky jsou velmi sympatické, neb na nich je nasazená douhá plastová násada a tak je lze krásně odšroubovat rukou. Stačí úplně odšroubovat jen tu levou spodní matku, tu druhou nahoře pak jen povodit. Hodiny pak pootočte a vyjměte.

    K hodinám vedou tři kabely. Červený je plus, další je zem a třetí jde k žárovičce. Když už jste v tom, vyměňte žárovičku za novou (4W). Žárovky totiž časem svítí stále méně.

    Hodinky jsou klasické mechanické, strojek je pravidelně natahován elektromagnetickou kotvou a cívkou. Okamžik natažení nastává přibližně jednou za několik minut, když péro je již téměř na konci. Pak se sepne kontakt a kotva natáhne pružinu.

    Snad jediné, co se může pokazit, je právě ta cívka a k ní paralelně připojený rezistor. Ostatní je čistě mechanická záležitost.

    Otevřete zadní kryt hodin (tři matičky drží plastový dekl). Natahněte setrvačník rukou a uvidíte, zda hodinky začnou tikat. Pokud ano, problém je cívka. Destičku s elektonikou uvolníte odšroubováním dalších tří matiček. Zkontrolujte cívku i odpor (100 Ohm), který tu je proto, aby v okamžiku rozpojení kotvy přes sebe převedl část proudu a tak minimalizoval jiskření.

    Hodiny lze také štelovat na zadní straně, pokud jdou moc napřed nebo pozadu.

     

    Jen tak na okraj, zajímalo by mě, jestli nějaká dnešní luxusní auta mají mechanické palubní hodiny... Přijde mi to dost cool fičura. Tikání je super. Takový řidič (a tím spíše majitel) třeba bentleye určite nemá na ruce quartzky.

    V polovině 60. let ale na výběr neměli, tenkrát ještě quartzová technologie nebyla, takže tikitálky byly v autě jediná možnost.

     

     

    Design (c) 2006 Muf

    contact: muf1@seznam.cz
    ICQ: 83644376